some alt
26.07.2023

Типи пошукових запитів

Для того, щоб зрозуміти, як влаштовано SEO-просування, спочатку потрібно розібратися у видах пошукових запитів. Адже люди шукають інформацію в інтернеті з різними цілями, і відповідно використовують для цього різні фрази з тієї самої тематики. І не всі вони підходять для того, щоб успішно просувати по них свій сайт. Тому давайте подивимося, які типи питань задають пошуковикам і як з кожним із них працювати SEO-фахівцеві.

Інформаційні запити

Інформаційні запити - мається на увазі, що людина хоче просто отримати інформацію. Швидше за все, вона сподівається побачити у видачі докладну статтю чи відео, які максимально повно розкриють тему та дадуть відповіді на всі її запитання. Приклад такого запиту - "що таке контекстна реклама". Якщо ввести його в пошукову систему, у видачі ми побачимо інструкції та список популярних способів розкручування. Все це величезні статті з детальною інформацією. Хоча на перший погляд здається, що комерційним ресурсам просування за такими фразами не потрібне, але це не зовсім так. Так, по них навряд чи прийде аудиторія, яка зацікавлена у покупці зараз. Проте присутність ресурсу в такій видачі підвищує впізнаваність, створює експертність і готує аудиторію для покупки.

інформаційний запит

Комерційні

Комерційні запити - це фрази, які висловлюють намір людини непросто знайти інформацію на тему, а купити продукт. Тому їх відрізняють слова "купити", "замовити", "ціна" і т.д. Часто їх називають транзакційними. У прикладі нижче ми бачимо, що за транзакційним запитом "замовити просування сайту", у видачі вже не просто інформаційні статті, а комерційні сторінки. Якщо перейти по них, там можна знайти телефони компаній та кнопки на кшталт “зв'язатися з нами”. Звичайно, за такими фразами просуватися дуже вигідно. Адже вони одразу наводять аудиторію, яка максимально готова до покупки. Але й конкуренція щодо них велика. Воно й зрозуміло — адже всі хочуть отримати на свій ресурс якнайбільше зацікавлених у покупці користувачів.

комерційний запит

Навігаційні

Вони мають на увазі, що користувач хоче відразу знайти конкретний сайт, а не побачити велику кількість результатів пошуку. Часто в такому випадку в пошукову систему просто вводять назву компанії або супроводжують його словами на кшталт "офіційний сайт". Зазвичай такі запити з'являються, коли людина точно не пам'ятає адресу ресурсу або їй просто ліньки переходити на англійську розкладку, якщо URL на латиниці. Приклад: "Лаймнет"

лаймнет

Загальні запити

До цього типу належать найрозпливчастіші формати запитів, за якими незрозуміло, що точно шукала людина. Наприклад, якщо ввести в пошуковик фразу "просунути сайт", він не зрозуміє, чи хочете ви замовити просування, а може зайнятися розкруткою самостійно. Тому у видачі ви побачите і те, й інше: і пропозиції SEO-студій, та інформаційні статті з переліками способів просування сайту. Іноді із загальних питань видача виглядає зовсім не так, як людина чекає, і тоді їй доводиться додавати уточнюючі слова. Після цього фраза легко може перейти до категорії і інформаційних, і комерційних запитів. Просуватися за загальним словами складно, тому що їх використовують надто часто, отже, з них досить велика конкуренція. І зовсім не факт, що зі своєю сторінкою ви потрапите в очікування людини. А зростання відсотка відмов може загалом негативно вплинути на позиції у видачі.

Частотність запитів

Окрім всіх видів, які ми обговорили вище, всі запити можна поділити ще й за частотністю — тобто як часто їх використовують люди.

Усього виділяють три типи:

  1. Високочастотні.

Це найпоширеніший тип. Зазвичай у них 1-2 слова, адже люди ліниві, а значить більшість намагається використовувати для пошуку максимально короткі фрази. Через це тут дуже велика конкуренція: логічно, кожна компанія хоче, щоб за запитами на кшталт “замовити сайт” їх сайт перебував першому місці у видачі. Тому за таке розміщення доведеться поборотися.

  1. Середньочастотні.

Такі запити використовують рідше, зате вони трохи більше конкретизують інформацію, яку очікує отримати людина. Через це видача стає для нього кориснішою. Приклади таких фраз: "купити шини у Києві".

  1. Низькочастотні.

Їхні люди використовують найрідше. Просуватися по них вигідніше, бо конкуренція тут не така висока. Зате й такого великого трафіку на перших місцях у видачі отримати не вдасться. Приклади: "купити недорого шини у Києві".

Також бувають дуже низькочастотні запити. Тут частота використання дуже невелика: приблизно від 0 до 10 на місяць.
Але й вони мають свої переваги. Звичайно, це супернизька конкуренція.

Швидше за все, після прочитання статті ви вже здогадалися, що класифікація пошукових запитів — досить розпливчаста річ. Адже якась фраза може ставитись до двох категорій відразу, а якась залежно від обставин переходити з однієї в іншу. Але для загального розуміння теми зразкову класифікацію типів запитів знати таки варто. Адже тільки так можна скласти грамотне семантичне ядро саме для свого сайту успішно просувати сайт у видачі гугл.

Бажаєте отримати безкоштовну консультацію?
Інші новини
SEO
Новинка від Гугл: прискорені мобільні сторінки (AMP - абревіатура від Accelerated Mobile Pages). Вони з’являються із спеціальною поміткою у верхній частині сторінки пошуковика з результатами мобільної видачі. Версії статей із такими сторінками подаватимуться у вигляді "слайдера" або "каруселі". Незабаром очікується розширення підтримки таких сторінок і у основній пошуковій видачі.
Блог
Сайт під ключ - це пакетна пропозиція, дуже приваблива для проектів будь-якого типу, особливо для складних, таких як корпоративний сайт або інтернет-магазин.
SEO
На початку жовтня 2017 року Google AdWords повідомив про внесення змін до своїх алгоритмів з метою підвищення ефективності контекстної реклами. Йдеться про збільшення перевитрати денного бюджету рекламної кампанії. Якщо раніше він становив 20%, то з 4 жовтня він збільшений до 100%.