some alt
29.01.2018

Потрібна стаття для сайту. Як скласти ТЗ для копірайтера?

Потрібна стаття для сайту. Як скласти ТЗ для копірайтера?

Навіщо писати статті для сайту?

ключові слова в текстіРобота з контентом сайту дуже важлива для його оптимізації для пошукових систем (SEO). Вона полягає у тому, щоб зробити його релевантним, тобто відповідним завданню, що ставиться користувачем у його пошуковому запиті. Образно кажучи, користувач має “ключ” і шукає двері, які ним відкриваються, щоб знайти за ними те, що йому потрібно. Задача того, хто створює контент — зробити так, щоб “ключ” і “замок” ідеально підходили один до одного, і зробити самі ”двері” привабливими для користувача. Тобто, у контенті цільової сторінки мають міститися відповідні ключові запити, а також корисна інформація і потрібний товар або послуга.

Хто буде писати?

Це непроста справа. Вона вимагає знання тематики сайту, а також вміння писати тексти, що відповідають певним вимогам. Звісно, тематику краще знає власник сайту, тож логічно писати тексти йому самому. Але на це часто не вистачає часу, по-друге, багатьом не під силу і маленький твір на вільну тему. Тож, саме у таких випадках звертаються до копірайтера.

Для того, щоб копірайтер написав SEO-текст, який би сподобався пошуковим машинам, користувачам, а також замовнику, треба скласти технічне завдання (ТЗ) на написання статті і викласти в ньому всі вимоги. Тож замовнику не обійтися таки без писанини!

Як скласти технічне завдання для копірайтера?

У цьому параграфі дається план ТЗ на написання статті будь-якої тематики. У ньому зазначена більшість характеристик тексту (як SEO, так і звичайного). Написати за таким планом своє ТЗ буде нескладно. Також нижче наводиться конкретний приклад ТЗ для копірайтера, який допоможе зорієнтуватися.

План технічного завдання для копірайтера на написання статті

1. Загальні вимоги до тексту

1.1. Тематика
1.2. Мета (продаж, анонс, інформація, огляд, прес-реліз, для ЗМИ і т.п.).
1.3. Цільова аудиторія (хто буде читати) — визначає стиль.
1.4. Де буде розміщено статтю (вказати сторінку сайту, ресурс чи ЗМИ).
1.5. Приблизний або бажаний обсяг, зазвичай, у символах/знаках (з пробілами чи без)

2. SEO вимоги до тексту (для SEO текстів)

2.1. Читабельність (водність, слова, які не треба використовувати), структура (абзаци, заголовки, списки).
2.2. Ключові слова та фрази, що просуваються:

  • фрази з точним входженням
  • слова, які треба використовувати
  • додатково — все семантичне ядро

2.3. Заголовки (вказати глибину ієрархії, які ключовики використовувати).
2.4. Якщо вимагається — title, description з вказанням кількості знаків.
2.5. Унікальність у відсотках. Можна вказати сервіс перевірки унікальності, до якого є довіра.
2.6. Відсутність орфографічних та граматичних помилок.

3. Вимоги до оформлення тексту

Виділення ключовиків, заголовків, якщо важливо — шрифт.

4. Термін виконання

Вказати дату, якщо треба показувати чернетку - вказати дату.

При написанні ТЗ бажано описати максімум пунктів, можна у різному порядку, в залежності важливості для замовника.

Приклад зразкового технічного завдання на написання статті

ТЗ для копірайтера

1. Робоча назва статті

"Як вибрати гарний кишеньковий ніж"

2. Мета написання

Компанія існує понад десять років. Два місяці тому створено веб-сайт: [посилання]. Використовуємо лише офлайн-рекламу і "сарафанне радіо". Сторінку на Facebook ще недостатньо розроблено. Позитивні моменти - у нас є мережа магазинів у різних регіонах країни, де ці товари непогано продаються. Ми пропонуємо ножі від таких виробників: [список].
На цьому етапі компанія не планує продаж через Інтернет. Важливо створити імідж компанії, як справжнього експерта по цих товарах.

3. Цільова аудиторія і стиль тексту

Чоловіки 35-45 років — 58%, чоловіки 25-35 років — 34%, інші — 8%.
Основна частина аудиторії добре освічена, розуміє термінологію. Добре буде використовувати і спеціалізовані терміни, але в цілому мова повинна бути простою. Для ознайомлення з інтересами нашої цільової аудиторії можете відвідати форум  forum__pocket_knives.com.net.

4. Ключові запити

Список ключових слів знаходиться в файлі [ ]. Рекомендації: обов'язково використовуйте ключові слова заголовках. Пропонуємо заголовок

<h1>Кишенькові ножі для повсякденного використання

5. Структура тексту

Приклад розділів (заголовки <h2>, <h3>, <h4>)

1. Для кого ножі?
1.1. Нож для майстра (які функції повинні бути властиві таким ножам, який нож не підходить)
1.2. Ніж для офіцера
1.3. Ніж для автомобіліста
...
2. Порівняння за характерістиками
2.1.Складні або нескладні (фіксований клинок)? Плюси і мінуси обох типів (таблиця)
2.2. Матеріал леза (таблиця)
2.3. Довжина рукоятки та леза
2.4. Матеріал ручки
3. Критерії вибору

Можливі інші розділи.

6. Обсяг тексту

Оптимальна довжина тексту становить 3000-5000 символів. Якщо цей обсяг перевищується, але інформація в матеріалі актуальна, це нормально.
Оплата після прочитання. Хочемо уникнути дурниць та ненадійної інформації.

7. Оформлення тексту

Times New Roman 12 шрифт, тільки чорний колір.
Виділити заголовки стилем.
Виділити ключі жовтим кольором, коментарі синім.
Не використовувати CapsLock!
Курсив і жирний шрифт — лише коли це необхідно для привернення уваги читача.
Сервіс для перевірки граматики https://languagetool.org/uk/

8. Унікальність

Бажана унікальність за https://content-watch.ru не менше 90%.

9. Джерела інформації

Інформацію по темі можна взяти на сайтах: ....
Також пропонуємо літературу:...
Контакти фахівців, с якими можна консультуватися:...

 

Копірайтери всіх країн, єднайтеся та вимагайте від своїх замовників зрозумілих ТЗ!

Бажаєте отримати безкоштовну консультацію?
Інші новини
SEO
SEO-Фахівці помітили ознаки кількох оновлень пошукового алгоритму Google протягом жовтня. У повідомленнях вебмайстрів говоритися про зміни, починаючи з 4 жовтня і по теперішній час. Сеошніки вже називають цей алгоритм Зомбі.
SEO
Для того, щоб зрозуміти, як влаштовано SEO-просування, спочатку потрібно розібратися у видах пошукових запитів. Адже люди шукають інформацію в інтернеті з різними цілями.
SEO
Пошуковий сервіс Google при видачі результатів на той, або інший запит віддає пріоритет ресурсам, оптимізованим для мобільних пристроїв. Дана умова актуальна навіть у тому випадку, якщо користувач переглядає веб-сторінки зі стаціонарного комп'ютера .